Åpen om angst og psykisk helse

Jeg er så glad for at flere kjente, og ukjente personer åpner opp og setter fokus på mental helse. Det er så mange som sliter med psykiske utfordringer i hverdagen, men som setter lokk på det og later som ingenting. Det koker over en eller annen gang, og da må man ta det lokket av. Klarer du ikke å ta det helt vekk, så hjelper det også å bare åpne litt, akkurat nok til at det ikke koker over. 

 

 

 

Bilde lånt fra Ryan Reynolds egen Instagram

 


Ryan Reynolds er en av de siste kjendisene jeg har lest om som har åpnet seg opp om at han har angst. Store, tøffe Ryan, actionhelt med et glimt i øyet. Hvem skulle tro det? Angst kan ramme alle. Det er denne Hollywood stjernen et bevis på.

 

Angst eller andre psykiske lidelser vises ikke utenpå, og vi som sliter med slikt er ganske flinke til å skjule det og late som at alt er bra. Vi setter på oss den berømte masken. Hvorfor skal vi late som at alt er så bra? Kan vi ikke heller bare #snakkedetihjel?

 

 

Sitat fra Ryan selv fra en artikkel på VG:

– Jeg vet at jeg ikke er alene, og enda viktigere, for alle andre som overplanlegger, overtenker, overarbeider, overbekymrer meg og over-hva enn, så er du ikke alene, skriver han.

– Vi snakker ikke nok om mental helse og gjør ikke nok for å destigmatisere å snakke om det, fortsetter Reynolds.

 

Screenshot fra Ryan Reynolds egen Instagram

 

 

Heia åpenhet 

#snakkdetihjel

 

Klem fra Nina

2 kommentarer
    1. Så bra du er åpen om det ❤️👏
      Angst er noe dritt! Har følt meg så annerledes i mange år, så gikk det plutselig opp et lys når jeg fikk flere angst diagnoser i 2017. Hatt det hele mitt liv, viste bare ikke hva det var. Trodde jeg var snål rett og slett.

    2. VELDIG viktig å snakke om og jeg selv er så glad for at jeg valgte å åpne meg om dette når jeg først gjorde det. Alt blir liksom litt lettere og ikke minst forståelsen fra de rundt som ofte tenkte at jeg var kjedelig som ikke var med på spontanturer og lignende <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg