Bråk i huset

I dag er humøret på topp, alt av angst og mørke tanker er satt til siden. 
Jeg sov godt i natt, uten å våkne, det føles som det er en evighet siden jeg sov sammenhengende en hel natt. 

Kanskje det hjalp å la minnene få komme i går? 

 

Eller er det bare fordi vi har vært og kjøpt oss nye høner? 

 

Det ble plutselig bestemt i går at vi skulle kjøpe 3 Lohman høner, de er 2 år gamle og den rasen legger brune egg. Det er noe jeg har ønsket meg, høner som legger brune egg.
 

 

Den ene nye Lohman høna, veldig rolig og tam

 

Jeg har hjerter i øyene når jeg er ute sammen med flokken min. Trodde aldri i verden at jeg skulle ha høner, men jeg er så glad for at jeg har disse kaklende bråkebøttene. De bråker ikke så mye til vanlig, men nå er det virkelig lyd på den lille flokken vår. 
Nye individer skal finne sin plass og de gamle skal markere område, slikt blir det litt høye lyder av.
 

 

Lille kyllinghanen vi måtte gi bort forrige uke

 

Jeg måtte gi slipp på den siste kyllingen i forrige uke, det ble litt mye med 2 haner på en liten flokk, bare uro og krangling. 
 
miniblogg.no/hjernevasket/116457/slossing-og-uro.html

 

 

Det var egentlig ikke planlagt å skaffe 3 nye høner, men jeg kom tilfeldigvis over de på Finn.no og bare måtte kjøpe de. Vi skulle skaffe oss en eller to høner til i løpet av våren men tenkte egentlig ikke på å kjøpe tre. Men nå er de her og det ser ut til å gå bra selv om den ene høna så ut til å være litt hissig. 

 

Lucifer – Verdens vakreste hane

 

Lucifer er av rasen Ayam Cemani

 

 

Tre nye høner i flokken. 
Den ene ble veldig hissig på Lucifer, men det ble rolig etterhvert.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg