Du er du, og du duger

I dag fikk jeg en veldig hyggelig oppmuntring i postkassen. Ukjent avsender, og kun en post it lapp der det står «Du er du og du duger». 

Den lille lappen gjorde dagen min helt fantastisk. Det er ord jeg skal ta med meg videre, og faktisk huske på. Jeg skal henge den opp ved speilet. På det speilet der jeg har stått og studert meg selv den siste uken, prøvd mitt beste på å holde negative tanker borte. Det speilet jeg har unngått i mange uker fordi jeg ikke klarte å se mitt eget speilbilde. Jeg har satt munnkurv på den djevelen på skulderen min som har rakket ned på meg og bare funnet feil ved meg. Jeg er så lei av å konstant fortelle meg selv hvor stygg og feit jeg er. Hvor dum jeg er. Hvor lite verdt jeg er. Jeg er så lei.
 

Til deg som har de samme destruktive tankene om deg selv som jeg har slitt med i alle år, gi slipp på de. Ikke la de bryte deg ned. Kjøp deg en blokk med post it lapper og løft deg selv opp med oppmuntrende ord, eller la noen andre skrive ned noen for deg. Ingen er perfekte, men vi er bra nok som vi er. Jeg kommer aldri til å se på meg selv med hjerter i øyene slik som med den apen jeg kjøpte i går, men det er heller ikke målet. Jeg skal bare godta meg selv slik jeg er. Jeg skal slutte med mobbingen av meg selv. 

 

Jeg er meg, og jeg duger!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg