En sprudlende fin dag

Dagen i dag har jeg bestemt meg for skal være en fin dag. Solen skinner og fuglene synger sine fineste sanger. Lucifer, hanen min, har våknet og synger for full hals, ikke like pen sangstemme som småfuglene, men det har sin sjarm med en hanerøst også. Ikke sikkert naboene er helt enige, men han galer heldigvis ikke så ofte.

 

Mesteparten av snøen har atter en gang smeltet bort, så kanskje jeg kan fortsette litt med hagearbeid eller gå meg en tur på soppjakt. Ramsløk ser jeg det er mange som plukker, men her oppe i Trøndelag er det lite å finne. Det er så lite av den, så det lille som er får stå.

 

 

Nå skal jeg nyte den gode friske vårluften og håpe at alle mørke tanker tar seg en lang pause. Jeg skal være flinkere til å bare la minnene få komme frem når de kommer sigende, og ikke bruke all min energi på å skyve de vekk. Kanskje jeg endelig er på tur til å bli frisk? Om ikke frisk, så mye bedre. Det er lov til å håpe.

 

 

Nå har jeg vært ute og sjekket til flokken min, og det første brune egget fra de nye Lohman hønene er lagt. Jeg er så glad!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg