Glem våryr, jeg er høstyr!

 

Å som jeg elsker høsten.

 

 

 

Alle de vakre fargene, den herlige vinden som lager flott musikk og trærne som danser i takt.

 

All den fine soppen jeg kan gå i timevis å plukke og studere, ta bilder av og lære meg en eller to nye.
Alle de gode frukter og bær som jeg kan høste inn.
Stillheten når jeg sitter ute og nyter den magiske naturen vi er så heldige å ha her i vakre Norge.

 

Jeg føler meg nesten nyforelsket, våryr er oppskrytt, jeg er høstyr.

 

Jeg prøver så godt jeg kan å nyte hvert eneste sekund og minne meg selv på hvor utrolig heldig jeg er. Angst og depresjon virker så fjernt og lenge siden, jeg føler meg bare så uendelig lykkelig. Jeg vet at de to kan komme tilbake i full fart, men enn så lenge skal jeg nyte at jeg kan gå meg en tur alene i skogen. Jeg føler meg fri. Jeg er ikke avhengig av at noen må være med meg. Jeg holder meg til skogen rundt hytta, men det er en seier. Tårene presser på, ikke av tristhet denne gangen, men av glede for at jeg er på veien til å bli frisk.
Igjen.

 

#snakkdetihjel

 

Klem fra en lykkelig Nina ❤️🍄

5 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske jeg ble kjent med en sopp-plukker her i Drammen. I løpet av 15 år har det enda ikke skjedd. Elsker kantareller.. riktig gid høst Nina, og fint å se at det dukker opp innlegg fra deg igjen 🥰

      1. Du får begynne å plukke selv 🍄 Skulle virkelig ønske jeg bodde nærmere deg, da skulle du fått mye sopp 🥰

        1. Jeg forsøker plukke selv, jeg vet jo så inderlig godt hvordan sopp som er riktig. Men jeg trenger en sopp-venn i starten som kan hjelpe meg å få et «trent øye» for å finne disse. En gang gikk jeg seks tmer i skogen og fant én neve med kantareller 😂

          1. Let gjerne i blandet skog med mosegrunn, det finner du oftest kantarell er min erfaring. Kjedelig når det ikke er noe sopp å finne, men får trøste seg med at det er godt for kropp og sjel med en gåtur 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg