Iskaldt fjellvann og høy temp

 


«Heldige nok til dette

Vi har hatt skikkelig tur
For nå er vi nemlig på hyttetur
Ut i dusjen og aldri sur
Nå er vi endelig på hyttetur»

Jokke & Valentinerne

 

 

Vi skal være på hytta i helgen og fant ut at vi må kjøpe med et lite basseng som ikke krever så mye plass og vann. Med den varmen som det er nå, er det greit å ha noe å kjøle seg ned med.
Vi har en god gammel hytte, uten strøm og dusj, jeg kan leve med det, men den utedoen er jeg lite glad i. Det kan jo komme noe krypende opp fra det hullet og rett i et annet hull, eller noe sånt. Det tankekjøret mitt er ikke enkelt, og jeg må virkelig jobbe mye med meg selv bare for å gå på do når vi er på hytta. Jeg skulle ha kjøpt med en slik bøttedo istedenfor basseng.

Jeg røsket med meg et basseng for å ta med på hytta, fort inn og ut av butikken, ser eller tenker ikke på størrelsen. Selv om jeg egentlig vil legge all skyld på angst og skylapper, så kan jeg ikke gjøre det i dette tilfellet, for angsten var egentlig ikke så ille akkurat da. Ikke bestandig den er like sterk, heldigvis for det.

 

Dette bassenget er altfor stort til vårt bruk på hytta, spesielt når jeg ikke engang tenkte på at det skal jo blåses opp også. Pumpe kjøpte jeg selvfølgelig ikke med, trodde jo ikke at det var så stort basseng. Bassenget var jo i en bitte liten eske, jeg har kjøpt minnekort som har vært i større eske enn det bassenget lå i.
Vi hadde ingen pumpe på hytta heller, så da måtte vi blåse opp med egen lungekraft, med to små utålmodige, overopphetede gutter som var ivrig på å dukke seg under i iskaldt fjellvann. Det begynte å bli rimelig varmt til meg også der jeg lette febrilt etter en pumpe.

Kjærest tar ansvar som vanlig og blåser for harde livet, han er knallrød i toppen og øyene går i kryss. Den stekende varmen, blåsingen og masing fra to gutter er ikke så god kombinasjon så jeg tar over blåsing av basseng. Jeg la merke til at det begynte å bli ferdig oppblåst, så da kan jo jeg få æren av å ha blåst det opp, og det virket for gutta ble imponert over mamma som har blåst opp bassenget.  Jeg tror kjærest er svimmel enda, for han står og ruller med øyene og ser rart på meg mens jeg tar imot gode klemmer og takk for basseng. 

 

Nå er bassenget fylt opp med iskaldt vann fra fjellet langt oppe i Stuggudalen, og gutta har duppa to tær hver i vannet og konkluderte raskt med at dette var for kaldt. Jeg er egentlig helt enig. Neste gang blir det med en bøttedo oppover.

 

Klem fra en meget varm Nina

4 kommentarer
    1. Sånt kan skje. Så at de hadde pumpe på Ekstra leker, og det var til sånne bassenger. Kjøp det og da slipper dere neste gang å måtte blåse.
      Jeg hater utedo, og do i campingvogna. I dag skal jeg i campingvogna, og vi fikk spikerteltet ferdig i fjor sommer. En perle ute ved kysten. Kos dere på hytta!

      1. Guttene nekter å bade i bassenget, så vi skal ta med hjem igjen 😂 Nå har vi gått gjennom snøskavler for å bade, det holder med vasking til meg.
        Kos dere på campingen og nyt kysten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg