Livredd for å feile

Siden jeg begynte å åpne meg på bloggen har jeg fått veldig mange støttende kommentarer og meldinger fra både kjente og ukjente. Jeg har engasjert mange ved å være åpen om min angst og depresjon. Jeg har jo også PTSD i bunn, eller er det den som ligger på toppen? Jeg er litt usikker, og for meg så er det heller ikke så viktig heller bare jeg får til å skape meg en mest mulig normal hverdag. For meg er det angsten som setter flest hindringer på veien, men jeg tror jeg skal beherske den etterhvert som jeg blir tryggere på meg selv.
 

Jeg har fått mange spørsmål på om jeg har fått utredning på Bipolar lidelse, og det har jeg ikke. Jeg tror heller ikke at jeg passer inn under den kategorien, selv om noe kan passe inn ganske så godt under bipolar. 
 

Jeg har mange oppturer der jeg er over toppen kreativ, jeg tror jeg skal finne opp kruttet på nytt. Litt høy på pæra akkurat der og da, men så slår den der usikkerheten inn og jeg kan havne langt nede i mørket. Fosterstilling og fossen av tårer åpner seg og jeg klarer ikke finne noe positivt med meg selv. 

 

Jeg er nok kanskje litt feig nå for tiden, for jeg har unngått hobbyrommet i mange uker, foruten den lille «søljen» jeg lagde i skinn. Jeg er redd for at jeg skal bite over for store prosjekter igjen, for så å innse at dette blir en flopp. Hender og hjerne samarbeider ikke, så de gjør forskjellige ting og det er ikke i nærheten av det mentale bildet jeg hadde laget meg av prosjektet. Eller kanskje jeg bare ikke er flink nok. 
 

Jeg må bremse kreativiteten min, hvis ikke så kan den forårsake enda en mørk periode, og det orker jeg ikke. Fryktelig mørkredd, så jeg foretrekker å være i lyset. Men jeg savner sårt å ta frem en bit med ubehandlet vegetabilsk garvet lær, finne et stilig motiv og gå løs med svivelkniv og punsler. 
 

Jeg skulle likt å legge til noen bilder, men jeg får ikke til å laste opp bilder på bloggen av en eller annen merkelig grunn. Jeg har gitt opp å prøve. Det går utover den mestringsfølelsen og usikkerheten min. Mange dager frem og tilbake med support uten nytte. Men du kan alltids sjekke ut «skinnstuanina» på Instagram, det er min gamle hobbyside som jeg har lagt på is. Jeg har også skrevet om hobbyen min tidligere som du kan lese her, der er det også noen bilder. miniblogg.no/hjernevasket/116300/mestringsfoelelse.html
 

Jeg er glad for at min andre lidenskap og hobby er i anmarsj nå, nemlig sanking av sopp og andre nyttevekster, og ikke minst hagearbeid. Så frem til vinteren igjen har jeg nok å henge fingrene i vil jeg tro. Da får jeg jo samtidig mye frisk luft som på magisk vis gjør meg frisk fra alle mine psykiske lidelser, hehe. Jeg skal rydde inne på hobbyrommet mitt en dag, akkurat nå er det et rom der jeg bare pakker inn alt jeg ikke vet hvor jeg skal plassere. Det har blitt til et roterom og jeg kan snart ikke finne noe der inne. Jeg hadde egentlig en stor plan om å sy meg en festdrakt, men jeg tror jeg dropper det. Livredd for å feile. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg