Marihøne, marihøne, fly din vei

Ingen fokus på neglestell her i gården, jeg jobber i hagen for det meste uten hansker, så da blir det korte og ustelte negler. Biter negler gjør jeg også innimellom, stygg uvane.

 

Viste du at det finnes ca 55 forskjellige marihøne arter i Norge?

 

 

Kanskje du er vokst opp i den tro at antall prikker på ryggen tilsvarer hvor mange år den er? Det er dessverre ikke sant. En marihøne lever ca et år og antall prikker på ryggen henviser bare til hvilken art den tilhører.
Den jeg har på hånden er da arten toprikket marihøne fordi den har to prikker bak på ryggen. Den er en av de vanligste artene vi har her i Norge.

 

 

Jeg er en smule overtroisk og tror marihøner bringer lykke, slik som firkløver. Jeg har en god følelse i dag, så at det plutselig kom og satt seg en marihøne på meg gjorde meg sikker på at nå blir det en fin stund fremover.

Aldri slipp håpet.

 

Vakre små skapninger

 

 

Klem fra Nina og marihøna

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg