Min energibombe

Jeg sov nesten ikke i natt, våknet flere ganger og var redd. Urolig hele natten og det tok lang tid før jeg sovnet igjen etter hver gang jeg våknet. Tankene var fulle av vonde og såre minner, selv om jeg prøvde å tenke på noe annet. Det sklidde tilbake til det vonde. Blir så sliten. Kjenner en sterk tristhetsfølelse med en gang jeg våkner, og tenker at jeg orker ikke stå opp i dag. Vil bare ligge i sengen og sove, men jeg kommer meg opp.

 

Mannen min spurte meg om jeg ville dra på bruktbutikken en tur, det er noe som gir meg påfyll og det vet han så godt. Tror kanskje han angret litt da jeg gikk amok og kjøpte mye mere enn planen var. Det ble stappfull bil og såvidt jeg fikk plass til hønsematen på tur hjem. Hønene mine og den flotte hanen min skal jeg skrive om etterhvert. De gir meg også veldig mye glede, og noen ganger veldig mye frustrasjon. Litt slik som barna mine. 

 

Veldig få forstår hvordan et gammelt utslitt teak bord kan gjøre noen lykkelig, det er nesten så jeg ikke forstår det selv, men se på dette bordet jeg fant i dag. Wow! Jeg får en slik boblende lykkefølelse i meg, nesten som en forelskelse. En kortvarig en til tider, for som regel selger jeg videre disse skattene jeg finner, jeg kan ikke beholde alt selv om jeg egentlig vil. 
Jeg har bestandig likt gamle møbler, det er noe spesielt med gammelt design og historien bak møbelet. Akkurat dette bordet finner jeg ikke noe historie bak, ikke designer heller, men det er noe av det kuleste jeg har sett. Det kan løftes opp til et høyere bord, brettes ut til en større bord, og føtter kan lett vippes av for å legge det sammen. Noe så kult! 
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg