Psyk i sommervarmen

 

 

 

 

Jeg har jo skrevet mange ganger at det å –gå seg en tur ut i frisk luft- er ikke en magisk kur for psykiske lidelser, men jeg tror noen har misforstått meg.

 

 

Jeg sier ikke at det ikke er bra med frisk luft, men det er ingen kur for hverken angst, depresjon eller andre psykiske lidelser. Men om det er bra for kropp og sjel hvis du faktisk klarer å gå utenfor døren? Ingen tvil. For meg er det som balsam for sjelen å være ute i frisk luft. Er det altfor kaldt eller altfor varmt, trives jeg ikke så mye, men jeg prøver bestandig å være mest mulig ute. Ute i skogen eller ute i hagen min. 

 

 

Vi må huske på at for noen er det ikke et alternativ å gå ut av døren, for noen kan de ha brukt opp all energi bare med å stå opp fra sengen. Psykiske lidelser tærer hardt på kroppen, og får man ikke den nødvendige hjelpen kan det lage store hindringer i hverdagen. Husk at vi alle er forskjellige, og selv om sol og hagearbeid er en del av min terapi, min energi kilde, så er det ikke dermed sagt at det hjelper for alle. 

 

 

Jeg håper du nyter dagen, samler energi, og får masse positivt påfyll uansett hva du gjør.

 


Sammen er vi sterke, åpenhet redder liv.

 

#snakkdetihjel

 

Frosne druer er supergodt, spesielt i denne varmen

 

 


Klem fra Nina

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg