Redd og glad på samme tid

I det siste døgnet er det nesten 1200 klikk inne på bloggen min, og det gjør meg både redd og glad på samme tid.

 

Redd fordi jeg egentlig ikke er så glad i oppmerksomhet, tro det eller ei, men jeg gjør dette for at det skal bli mere åpenhet om den psykiske helsen. Planen var egentlig å gjemme meg bak masken, men jeg fant fort ut at det ble helt feil. 
Jeg ville ha åpenhet og da må jeg vise meg frem bak masken også. Det var kvalmende skummelt å dele et bilde av meg uten masken på, det er det fremdeles.

 

Djevelen på skulderen elsker å pirke på mine feil og minner meg på at nå er det mange som kan se de samme feilene som han. Dømme meg for hvordan jeg skriver, hvordan jeg ser ut, hvordan jeg er. 

Jeg må ta et lag til med gaffa over munnen på djevelen, jeg er så lei av å høre på alt det negative om meg selv, orker ikke høre på han lengre.
 

 

 

Jeg er utrolig glad for at så mange engasjerer seg og heier på meg fordi jeg er så åpen om min psykiske helse. Selv om jeg har vært åpen om at jeg har angst til de rundt meg, så er det noe helt annet å åpne seg så mye for «hele Norge».  
 

Men det er så absolutt verdt det. 

 

Alle de gode kommentarene og meldingene jeg har fått den siste tiden beviser til meg at det er altfor liten åpenhet om psykisk helse. Vi må snakke høyere og mere om hvordan det er å leve med psykiske lidelser. 

Jeg kan kun skrive om hvordan jeg har det i min hverdag, men jeg tror det kan gi et godt innblikk i hvordan det er å leve med angst. Veldig mange kjenner seg igjen i mine beskrivelser, dessverre. Jeg har levd med angst i omtrent 30 år, så jeg har en lang erfaring, og kanskje noen lærer av mine feil også. 

 

Jeg skrev mitt første blogg innlegg på fødselsdagen til min bror, det ble jeg ikke klar over før det hadde gått noen dager. 

Mye av mine psykiske lidelser har en sammenheng med han og barndommen min og jeg anbefaler nye lesere å begynne lesingen helt fra starten. Jeg linker til mitt første innlegg, så får de som vil begynne å lese fra starten. Link under til det første innlegget jeg skrev. 

miniblogg.no/hjernevasket/113113/ta-deg-en-sjokolade-tjukka.html

 

Følg meg gjerne på Facebook under «Hjernevasket», der kan du også dele mine innlegg så mye du vil. 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg