Snøblind og frosne druer

Jeg er vel ikke den eneste som er møkka lei snø og dårlig vær nå, og det hjelper heller ikke å sutre over hvordan været er. Men jeg gjør det likevel. 

Jeg ser aldri på værmeldingen, jeg burde vel ha gjort det så jeg ikke blir så skuffet når jeg står opp. I går planla jeg å rense møkk og stelle inne hos fjørfeflokken vår. Minstemann skulle være med å hjelpe til hvis han fikk sjokolade, lik sin mor den gutten der. 

Det er jo lørdag, så i dag skal jeg også belønne meg med litt sjokolade. Jeg har spist frosne druer og det var overraskende godt, men det er ikke like godt som sjokolade. Har spist mye rå kålrot, det er kjempegodt men det bobler godt i magen og jeg må være mye for meg selv for å si det slik.. 

5 dager uten sjokolade eller andre søtsaker nå, må jo ha gått ned 5kg. Minst. 

Har bestemt meg for å ikke henge meg opp i vekten, for da kommer den djevelen på skulderen og gjør narr av meg hvis jeg ikke har gått ned noe. Jeg er jo møkk hakke lat for tiden, så trening er noe som bare foregår på videoer jeg ser på, men tanken om å bevege meg mere er der. Orker bare ikke enda. 

Men tilbake til det møkka været som er her som gjør meg så frustrert at jeg nesten felte en tåre når jeg sto opp i dag. Jeg hadde gledet meg til en dag med minstemann ute blant høner og haner. Han elsker dyr like mye som meg men er allergisk mot hund og katt, det er en av grunnene til at vi har høner. 

Men her er det full snøstorm. Det er så hvitt ute at jeg måtte ha på meg solbriller for å se ut vinduet. Jeg kjøpte meg nye solbriller til påske, solen på fjellet kan bli ganske så skarp. Jeg må nok kjøpe et par nye solbriller for jeg tror ikke disse virker helt som de skal. 
 

 

 

Snøflak flyger i alle retninger, og hønsegården som vi skulle rake og rydde i er totalt nedsnødd. Det blir ikke stor rengjøring der inne i dag. Jeg kan bli i fryktelig dårlig humør når planen min ikke går som planlagt, jeg må jobbe mye med meg selv for å omstille meg og innse at det her går ikke. 

Jeg har ikke noen plan B heller, så jeg vet ikke hva jeg skal finne på i dag. Skitur blir helt uaktuelt. 
Jeg er oppvokst i samme bygd som Oddvar Brå, men den gleden over vinter, snø og skisport smittet ikke over på meg. Heller motsatt. 

Jeg tror jeg skal prøve meg på symaskinen, kanskje vi er venner nok til at jeg får til å sy et munnbind? Jeg har ingen store forhåpninger, men jeg skal prøve. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg