Bunadspolitiet og steinbit

Her er det slik hvit, ekkel og kald masse som daler ned fra himmelen og legger seg på bakken igjen. Det kommer fra alle kanter og suger seg fast til alt som står ute. «Se Nina, det snør, kanskje det blir en skitur likevel.» sa mannen med barnlig glede i går. Jeg knurret «det er borte i morgen…» Men det ligger her enda og suger seg fast like hardt som sjokolade suger seg fast til kroppen min. Jævla irriterende. 
 

Det har vært skikkelig dårlig vær i hele påsken, og selv om jeg har gode vindtette klær så har det ikke fristet noe å være ute. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.. Pøh! Når det regner opp ned og det blåser så kraftig at du setter pris på hver eneste kilo du veier for å bruke det som ballast så du ikke blåser avgående, da er det faktisk dårlig vær. Spiller ingen rolle hvilke klær du har på da, hvis du ikke driver med sånn der vindsurfing da..

Jeg har omtrent bare vært ute for å sjekke om fjærfeflokken har det bra. De er som regel ute uansett hvordan været er, men de liker heller ikke sterk vind, da er de mye inne. Fornuftige dyr. Hanen min, Lucifer, har funnet igjen stemmebåndet sitt så han har prøvd seg på litt hanegaling og det var full jubel i huset når vi skjønte det var han og ikke kyllingen vi hørte. 
Hvis du ikke har fått med deg historien bak Lucifer så kan du lese det her: miniblogg.no/hjernevasket/115712/dyr-som-terapi-er-ikke-bestandig-lett.html

 

Jeg gruer meg faktisk til påsken er over nå, jeg kjenner på det sterke sukkerbehovet allerede og frykter at jeg ikke klarer å stå imot. Jeg har jo lovt meg selv å gå ned i vekt. Jeg har lagt druer i fryseren, det skal vist være supert for å slukke søtbehovet. Ser for meg at tennene mine knekker i fillebiter ved første tygg, men jeg skal prøve. Jeg prøver å hjernevaske meg selv til å ikke like sjokolade, men jeg tror ikke det virker. Men jeg vet søtsuget går over etterhvert. Jeg tok meg en øl i påsken, og det smakte faktisk ikke så godt. Jeg skulle ønske det samme skjer med sjokolade.
 

Jeg har funnet meg en belønning for når jeg når vekt målet mitt, jeg skal sy den fantasi/fest drakten jeg har tenkt på så lenge. Jeg skal begynne så smått på den allerede nå, så skal jeg sy den i den størrelsen jeg trives best i, ikke i den størrelsen jeg har vært i det siste. 
Jeg har ikke noe stoff hjemme til å sy den, ikke har jeg vært så god venn med symaskinen heller, så jeg har lekt meg med å lage en «sølje» i skinn. Brosje er vel kanskje mest rett. Jeg er ikke helt fornøyd, det mangler noe «bling», men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke. Tenkte kanskje noe i kobber men vi får se. Det skal bli en veldig original drakt, det er det ingen tvil om. 

 

Brosjer er laget av Steinbitskinn

 

 

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram under samme navn, Hjernevasket

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg