Ta deg sammen, det er jo bare angst.

Magisk utsikt, skulle tro angsten stakk av nå, men neida..

 

Tenk deg å sitte her med noe godt i koppen, en halvsmelta sjokolade i lomma som du sparer på til ingen andre er i nærheten.
Kalorier spist i smug telles nemlig ikke.
Skulle tro roen kom og senket seg over deg som ei varm dyne, med en slik idyllisk utsikt, men neida…

 

Angsten sitter som vanlig og pirker meg på skuldra. Tar ikke en fridag for å nyte vakker norsk natur, det kan du bare drømme om.

 

«Du vet etter du har drukket opp den koppen med varm te? Du vet hvor du må da?» angsten hvisker meg i øret med et djevelsk smil.

 

– Ja, jeg vet jeg må på utedoen, men det går fint, har vært der før.

 

«Haha, du vet at en edderkopp eller et eller annet dyr kryper rett opp i ditt hellige hvis du bruker lang nok tid?»

 

– Pøh, sånt er ikke mulig. Jeg går ikke på den der.

 

«Hmm, er du så sikker på det?» ler angsten rått.

 

Faen ta deg angst!

 

«Sjekket du at alle dører var låst før du dro på hytta?» 

 

– Jepp, trippel sjekket.

 

«Du vet hva som skjer hvis det er lekkasje på gassflaska? Sov godt…» 

 

– Nå må du faen meg gi deg! Jeg orker ikke høre mer på deg. La-la-la-la-la!

 

Jeg holder for ørene, lukker øyene og later som jeg ikke hører stemmen som har plaget meg i altfor mange år.

 

«Haha, har du blitt så gal nå? Du vet jeg er her for alltid? Ikke rart at du ikke har så mange venner, så gal som du er.»

 

 

Kliper meg hardt i sideflesket.

 

 

Der var du igjen, jeg vet at du kommer nå når angsten er på sitt aller beste. Kjør på med psykisk selvskading så jeg er helt sikker på at jeg ikke klarer å nyte utsikten.

 

Hvor faen ble det av den sjokoladen? 

 

Det gode rådet om å «bare ta deg sammen og gå ut i frisk luft» kan du trykke der edderkoppen på utedoen vil krype opp. TA DEG SAMMEN SELV!

 

 

-smågal og frustrert klem fra Nina.

 

4 kommentarer
    1. Edderkopper er ekleeeee 😩 Haha, neida, jeg har prøvd å se på bilder av edderkopper og studere de ute, men jeg får helt panikk og jeg føler de går over meg lenge etterpå. Jeg legger all skyld på filmen Arachnophobia. 😬

        1. Nei, jeg har aldri fått den diagnosen, de mente det hang sammen med angsten. Jeg har generell frykt for det aller meste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg