Trenger du en ny hobby? Prøv lufttørkende leire.

I dag har jeg vært i veldig godt humør og jeg kjenner det kribler etter å være kreativ igjen. Jeg tror virkelig det lettet på humøret at jeg endelig har bestemt meg for å søke hjelp mot angsten. Jeg gleder meg til en bedre hverdag.

 

Det er litt for varmt til meg i solen allerede, og jeg leter etter en rolig skyggeflekk å sette meg i. Rolig er helt umulig med tvillingene springende rundt, men det har vært så godt å ha et eller annet å henge fingrene i når jeg sitter her ute. Hverken strikking eller hekling er noe jeg får til, det har jeg prøvd så mange ganger og jeg gidder ikke prøve flere ganger.

 

 

Denne luringen lagde jeg i fjor på denne tiden. Det var vel enda litt varmere og jeg klarte ikke å være ute i solen. Jeg liker ikke kulde, men heller ikke altfor my varme.

 

 

Jeg har prøvd meg litt på makrame men jeg får ikke til de knutene, så jeg har lagt det vekk. Kanskje jeg tar det frem senere en gang, altfor varmt til å plages med blåknuter og andre knuter akkurat nå.

Lufttørkende leire er ganske morsomt, det begynte jeg litt med i fjor når jeg virkelig begynte å kjenne på at jeg måtte ha en lang pause fra skinnarbeid.

Trodde jeg kunne sitte ute å holde på med det men det ble litt mye søl, og leiren tørket i solen. Men jeg har hatt det mye moro med leire og det er en grei hobby å slappe av med. Ikke så hardt til hendene som skinn er.

 

 

Denne fuglen var det første jeg lagde i lufttørkende leire. Ikke så verst til å være første gang. Ganske så fornøyd med denne.

 

Lagde hår og sløyfe i skinn.

 

 

Er du på jakt etter en ny hobby så anbefaler jeg lufttørkende leire. Trenger ikke så mye utstyr, og det er ikke så tungt til hendene.

Har du tips til hvilken hobby jeg kan prøve meg på som er grei å holde på med når man er ute så tar jeg med glede imot tips.

 

 

 

Ha en sprudlende flott dag, det skal jeg ha ❤️
Klem fra Nina

4 kommentarer
    1. Godt at du er sprudlende og søker hjelp. Det er gledelig å høre. Jeg har heldigvis hobby og det er hekling. Strikking er jeg ikke god på, men får til sokker og votter. Det du har laget av lufttørket leire er jo rene kunstverket, utrolig flott!
      Vurderte å prøve meg å slipe på glass. Må ha en multisliper, pustemaske og vernebriller. Så bildene til kona til Kokken. Virkelig verdt å prøve. Ikke gi opp hekling, datteren min lærte det via YouTube og det samme med strikking. Ha en fin søndag og 17 mai i morgen.

      1. Tusen takk 🙂 Kanskje jeg skal gi hekling en siste sjanse før jeg gir opp. Jeg har så lyst til å lage slike bestemor ruter eller hva det heter. Et stort pledd med det ønsker jeg meg på hytta i freshe farger.
        Ha en fin søndag du også, og ønsker deg og dine en fin 17.mai feiring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg