Ute av vinterhiet

Det er så deilig å endelig komme ut av vinterhiet sitt. Det har føltes som verdens lengste vinter og jeg trodde aldri våren skulle komme.

 

De siste restene av snø smelter sakte men sikkert, og jeg kan se hvordan blomster og busker våkner til liv. Fuglene kvitrer sine fineste sanger, begge hanene mine hyler for full hals (hanefrikasse neste), og insektene kryr overalt. Lyden av motorsykkel durer fra mange kanter, og jeg vet at nå er det endelig vår.

 

Hele helgen har jeg vært ute og kjent på den gode vårluften som fyller de ødelagte lungene mine med nydelig frisk luft. Det er nesten så jeg tenker at jeg ikke trenger å ta den daglige medisinen min for at lungene skal virke litt bedre. Jeg har vært så uendelig lei de siste 5-6 årene av å ta daglig medisin, jeg har følt at det er så urettferdig at jeg som er så glad i lange skogturer fikk ødelagte lunger. Men vet dere hva? Jeg har lest mammapaahjul sin blogg nesten hver eneste dag siden jeg begynte å skrive selv, og hun har fått meg til å forandre på hvordan jeg tenker. Hun har fått meg til å innse at jeg kan fremdeles gjøre hva jeg vil, bare i litt roligere tempo. Jeg har ikke SÅ dårlige lunger, og lungekapasiteten er stabil. 
 

Mammapaahjul har ALS og sitter i rullestol. Hun skriver blogg med øyene sine. Vivian som hun heter, er et stort forbilde for meg. For en stå-på-vilje og for et mot. Jeg anbefaler alle å lese hennes blogg og få et lite innblikk i hvordan livet hennes er, på godt og vondt. 

 

Jeg skal nyte resten av helgen med rolig hagearbeid og tenke på hvor bra jeg faktisk har det. Jeg har friske sunne barn, en mann som elsker meg for den jeg er. Jeg har et godt liv, uansett hvor mange traumer, sykdommer og lidelser jeg har. Jeg har klart å la negative ord om meg prelle av og ikke sende meg rett ned i kjelleren, og det tyder på en ting, jeg begynner å bli mere trygg på meg selv. Jeg liker meg selv litt bedre for hver dag og det er en deilig følelse. 
 

Det siste jeg skal gjøre er å revurdere hvilken plattform jeg vil dele min historie på. Jeg liker veldig godt bloggingen her, men jeg har bare problemer med deling av bilder og det ødelegger litt. 

Jeg har en konto på Instagram under samme navn, så kanskje det bare blir der fremover hvis bilde problemet ikke løser seg snart. Følg meg gjerne der også uansett. Jeg håper bilde problemet løser seg, for jeg liker meg veldig godt her. 

 

Lag deg en fin dag og nyt den friske vårluften, det skal jeg. 
 

 

Klem fra Nina

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg