En stol blir til en bamse

Gjenbruk er noe jeg prøver å lære ungene mine.

Denne stolen har jeg mange planer med, eller det vil si skinnet på den.

 

 

 

Vi prøvde å gi bort denne stolen lenge, men ingen ville ha den. Den veide et tonn og jeg ville ha en lettere stol i stuen. Ettersom ingen ville ha stolen fant jeg ut at jeg skulle ta vare på skinnet, så stolen ble totalt ribbet for skinn. Vi har tilhørende sofa både på stuen og nede i kjellerstuen, og jeg elsker det skinnet. Jeg har jo en skinn hobby fra før, så jeg får alltids bruk for skinn.

 

 

Minstemann hadde tegnet en så fin tegning, og vi fant ut at den hadde vært perfekt som bamse.

Vi kopierte tegningen og klipte ut slik at vi fikk selve formen på bamsen.

 

 

Det var veldig viktig for minstemann å få den helt lik som tegningen, og da fikk jeg virkelig sette kreativiteten min på prøve. Jeg har jo mye skinn og “duppeditter” liggende, så han fikk lov til å velge alt selv. Det er det som er mest morsomt med å lage noe fra bunnen av til mine små tror jeg, få lete og rote inne på hobbyrommet mitt og se på alle skattene jeg har liggende.

 

 

 

Selv om jeg har symaskin som er for skinn og tykkere lær så velger jeg å sy for hånd, og jeg har lært barna mine å sy salmakersøm. Det er en veldig solid søm, der man syr med 2 nåler.

Her syr minstemann sammen delene på bamsen sin, etter at han har sydd på alle detaljer på fremsiden av bamsen. Vi lot det være åpent i bunnen slik at vi kunne fylle den med bomull vi tok vare på fra stolputen, så sydde vi igjen der til slutt.

 

 

Minstemann ble veldig fornøyd, og ikke minst veldig stolt, og det med god grunn. For en bamse!

Det er en mestringsfølelse når man kan lage sin egen bamse med litt hjelp fra mamma.

Er det noe jeg har gode minner med fra barndommen min så er det at jeg fikk bestandig lov til å være kreativ, og jeg skal snart finne tilbake til den følelsen jeg hadde når jeg lagde skinnvesker, jeg savner den selvtilliten.

Jeg holder på å trekke opp noen enkle spisestuestoler i rester fra denne stolen, det skal jeg vise dere litt senere, så følg med.

 

 

-Klem fra Nina

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg