Tid for hage – min frihet

Lucifer venter spent på at ripsen skal bli moden. Kart var vist ikke så godt.

 

 

Ettersom innlegget Uføretrygdet og lat har fått så mye oppmerksomhet passer det vel fint at jeg deler noen bilder fra hagen i dag. Jeg har ikke fått gjort stort i hagen denne uken, formen har vært så som så og jeg må holde meg unna solen på grunn av sol eksem. Men jeg har sneket meg ute innimellom solstrålene og tatt noen fine bilder om ikke annet. Luket litt skvallerkål som jeg aldri blir kvitt. Jeg vet det er en såkalt “nyttevekst”, men ikke søren om jeg spiser den irriterende grønne veksten der.

 

 

 


Skulle gitt plommetreet vårt litt ekstra pleie og omsorg, for det vil av en eller annen grunn ikke gi oss frukt enda det er 8 år gammelt. Har fått tips om at det kanskje ikke har god nok jord der det står, vi har mye leire, så det er godt mulig. Det er for varmt til å spa opp rundt og legge på ny jord, så det må bare vente. Noen mente også at det bare blir frukt på grener som er loddrette. Jeg har null peiling, men det er litt kjedelig at det ikke gir oss noen frukt.

 

 

Jeg har samlet inn litt gressløkblomster for å legge til tørk. Det er så godt å finne frem til vinteren, en liten smak av sommer i salaten.

 

 

 

Kjærest har vært på eggjakt, hønene våre har lagt mistenkelig lite egg i det siste. Akkurat disse eggene må ha vært fra i fjor, for det luktet ikke godt. Snakk om å miste lysten på å spise egg. 

 

 

Disse fant kjærest under en busk bak hønsehuset. Late høner.

 

 

 

Jeg er veldig glad i blomster overalt i hagen, men er skikkelig dårlig på hva de heter. Denne vakre klematisen er kjærest sin favoritt, så den nevner han ofte nok til at jeg husker på hva den heter. Jeg kommer som regel på flere navn ettersom plantene vokser opp, samt at jeg googler og er med i et par hagegrupper på Facebook. Det er ikke så viktig for meg hva de heter heller, men det er kjekt å vite når jeg skal gi de litt ekstra omsorg. Hønsegjødsel skal de fleste få en liten “dært” av i løpet av sommeren.

 

 

 

Klematis er så vakker å se på

 

 

For et par uker siden fikk vi dette opp/ned treet. Det sto i annonsen hva det het, men jeg klarer ikke å komme på det. Det er vist giftig, så forrige eier ville ikke ha det i hagen sin. Det er så stilig, og jeg blir aldri lei av å se på det.

 

Det er fine gule blomster på det

 

 

 

Husker heller ikke hva disse heter men noe med soleie, det er jeg rimelig sikker på for de ligner veldig på de på bildet under her.

 

 

 

Duppsoleie som vi fikk fra kjærest sine besteforeldre. Jeg er så glad i denne planten. I år har den ikke vokst seg så stor som den bruker, så jeg må gi den litt ekstra pleie i år

 

 

 

Det var litt av vår hage, og mine favoritter. Har du gode tips om hage og stell så tar jeg veldig gjerne imot. Jeg har en rabarbra plante som ikke vokser noe i år, den skjønner vi ingenting av, den blir vel flyttet en dag solen ikke er så sterk. Kos deg i hagen hvis du er så heldig å ha en, og hvis ikke så kos deg likevel.

 

 

Klem fra Nina

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg er ikke så glad i hage ettersom jeg har problem med å luke ugress på grunn vonde knær og ledd. Men jeg liker å se på blomster:)

      1. Jeg klarer ikke gjøre så mye heller, men litt luking om gangen går fint 🥰 Jeg lar mye vokse vilt, altfor mye å luke hvis jeg skal ta vekk alt. Fint med ville blomster også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg