Tix – et godt forbilde for psykisk helse

Andreas Andresen Haukeland, bedre kjent under artistnavnet TIX, et godt forbilde for psykisk helse.

 

Jeg, som mange andre, dømte Tix for den musikken han skrev til russen i sin tid. Verken melodi eller tekst var noe som falt i smak hos meg, og det er vel noe Tix også har bedt om unnskyldning for. Han har innrømt at de tekstene er ikke noe han ser tilbake med stolthet på. Bare det å stå frem og innrømme en feil er et godt tegn. Har vi ikke alle sammen gjort ting vi ikke er så stolte over? Jeg har gjort drøssevis, spesielt når jeg var ung.

 

Det var datter som fikk meg til å åpne øyene mine for Andreas, hun ba meg lese litt om han og høre på de nye tekstene hans. Hun var sikker på at jeg kom til å like Andreas bare jeg ga han en sjanse. Datter er veldig fornuftig og empatisk, og hun hadde så rett, hun kjenner moren sin veldig godt. Det tok ikke lang tid før jeg forsto at denne unge mannen er et flott forbilde for oss alle. Andreas har vært igjennom mye mobbing og han er åpen om hvordan det har påvirket livet hans. Han er ærlig om sine mørke tanker, og han er et godt bevis på at psykisk helse er ikke noe man kan se på utsiden. Når Andreas tar på seg sin maske, artisten Tix, fremstår han som en selvsikker og veldig trygg person. Når masken er av derimot, når han er bare Andreas, da er han plutselig ikke så trygg og selvsikker lenger.

 

Den masken kjenner jeg veldig godt til selv. Jeg må ofte ta på meg en maske når jeg er ute blant andre mennesker, for jeg finnes ikke trygg på meg selv. Jeg har ofte fått høre at jeg er jo ikke sjenert..  Beklager, men bare jeg kan vite hvordan jeg har det inni meg. Bare jeg kan for sikkert vite om jeg er en selvsikker og trygg person. Bare jeg kan si om jeg er sjenert eller ikke. Bare jeg kan fortelle om min psykiske helse.
Jeg kan fremstille meg selv som en trygg person med høy selvfølelse, men det er min maske for at jeg skal klare å være sosial når jeg aller helst bare vil være hjemme alene i min trygge lille hule.
Jeg har skrevet litt om det med å være bak masken tidligere her.

 

Jeg skal se på ESC, og jeg skal ta på meg finstasen og heie alt jeg kan på Tix. Det håper jeg du også gjør. Selv om musikken hans ikke er noe du setter pris på, så sett pris på mannen bak masken, Andreas.

 

 

#snakkdetihjel

 

-Klem fra Nina

4 kommentarer
    1. Ja, den sangen var den beste jeg noen gang har hørt i mitt liv <3. Jeg hadde også mobbing da jeg skulle på skolen, og jeg er fullt rørt av den sangen. Jeg skulle ønske om det ikke var mobbing. Gratulerer Tix!

      1. Mobbing tror jeg dessverre vi aldri blir helt kvitt, trist at du har opplevd mobbing på skolen, Evelina. Jeg leser bloggen din innimellom og jeg ser du er veldig glad i musikk. Stå på og ikke gi slipp på drømmen. <3

        1. Ja, kjærligheten min til musikk vil aldri stoppe, og takker mye for at du har lest bloggene mine. Jeg setter stor pris på det, og jeg elsker virkelig måten du skriver på dine egne blogger. De er virkelig fantastiske <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg