Hvem er «hjernevasket»?

Jeg har nylig blitt flyttet over fra miniblogg og tenkte det var greit å introdusere meg selv på nytt.

 

 

Jeg heter Nina, fyller snart 44 år, er så heldig at jeg er mamma til 4 nydelige barn, 2 voksne og 2 små.
Er også samboer med verdens fineste (og tålmodigste) mann.

 

Vi har også en fin hønseflokk som gir meg mye påfyll i hverdagen. Jeg ville egentlig ha hund og katt, men halvparten av ungeflokken er allergisk, så det ble høns og reptil. De får dere garantert hilse mere på fremover. Dyrene altså, ikke ungeflokken.

 

Jeg strever mye med spesielt angst og depresjon. Har PTSD som følger av barndommen min, litt av det kan dere lese her.

Jeg er min største mobber og har drevet med psykisk selvskading i lang tid. 

 

Den psykiske helsen min er hovedgrunnen til at jeg begynte å skrive blogg, jeg ville bruke det som terapi og skrive meg frisk. Jeg mener vi må ha mere åpenhet rundt psykisk helse, og jeg skriver mye om dette for at andre skal få en liten forståelse for hvordan det er å leve med psykiske lidelser.

I 2015 tok jeg fagbrev som skomaker, men jeg ble plutselig syk. Det viste seg at jeg hadde fått KOLS, og jeg kunne ikke fortsette å jobbe som skomaker pga faren for forverring av lungene.

 

KOLS diagnosen og det at jeg mistet muligheten til å jobbe som skomaker sendte meg rett ned i kjelleren. Alt som var mørkt fra før ble nå kullsort. Jeg fikk god behandling og hjelp fra DPS og ble mye bedre, men jeg har enda mye å jobbe med, spesielt angsten min.

Men jeg er ikke bare mine psykiske eller fysiske diagnoser, så det kommer til å være innspill av innhøsting fra naturen, litt møbel historie, hønseflokken min, og forhåpentligvis litt hobby også bare jeg får på plass selvtilliten igjen.

 

Min største hobby har vært å jobbe med skinn.
Den reddet meg fra å gå på veggen etter jeg ble langtidssykmeldt og etterhvert uføretrygdet.
Jeg har laget mange vesker, belter og mye annet i skinn, men en dag sa det plutselig stopp.
Det kan du leser mere om her.

 

Det var litt om meg, og jeg håper dere vil følge meg videre, og at dere hjelper til med å spre åpenhet om den psykiske helsen.

 

Klem fra Nina

10 kommentarer
      1. Tusen takk❤️
        Det er mye å sette seg inn i her på blogg, men jeg tror jeg skal få det til etterhvert.😊

    1. Velkommen hit! Synes jeg allerede kjenner deg litt fra kommentarfeltet. Gleder meg til å følge bloggen din. Spesielt det om møbel historie synes jeg høres spennende ut. Jeg er sånn loppis-fretex-elsker som elsker møbler med sjel.

      1. Det føles ikke fult så fremmed her på blogg.no ettersom jeg har vært her og «snoket» litt siden jeg begynte å blogge selv. Fant jo fort ut hvem jeg vil følge å ikke.

        Jeg ELSKER brukthandel og jeg har spesielt en lidenskap for gamle stoler. Der går jeg rett etter utseende, så de blir ofte byttet ut, for noen av de er ikke så gode å sitte i 😁

    2. Gratulerer med oppgradering! Her kan det bli mye spennende å lese, tenker jeg. Du virker som et menneske fullt av ressurser og spennende interesser. Lykke til!

      1. Tusen takk 😊 Det kan nok bli ganske mørkt og tung lesing innimellom, men jeg skriver det slik som dagen min er. Jeg er veldig glad i å være ute i naturen, så helt mørkt blir det heldigvis ikke 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg