Hvordan bli kvitt hodepine

Jeg er ganske så plaget med hodepine, jeg tror nok det har en sammenheng med mine psykiske lidelser, for den kommer ofte som en rakett hver gang det blir litt for mye til meg. Det er ofte slik at psykisk og fysiske smerter henger sammen. Jeg er jo også sta som et esel, så smertestillende er noe jeg omtrent aldri tar, uansett hvor mye smerter jeg har. Jeg er vel kanskje litt redd for å bli avhengig, og miste kontroll.

 

En lege sa til meg en gang  “da kan du jo ikke ha så vondt likevel da..” når jeg takket pent nei til sterke smertestillende. Jeg hadde så vondt i den krokete og skjeve ryggen min, jeg ville bli sendt til røntgen eller noe så de kunne se om det hadde skjedd noe. Legen så bare på journalen min at jeg hadde skoliose og ville skrive ut smertestillende uten noen videre undersøkelse. Jeg gikk ut fra legekontoret med sykmelding og bannet på at jeg aldri skulle dra til legen med vond rygg igjen.

 

Men nå var det hodet og ikke ryggen som er vond, eller, ryggen lugger og knirker hver dag og ber en bønn om at jeg skal gå ned noen kilo, men jeg får det ikke til. Motivasjonen er ikke helt på topp. Sjokolade er så mye bedre. Sunt er det vist også, det senker blodtrykket faktisk. En venninne av meg sjekket det opp. Jeg har klart å nesten la være å spise sjokolade eller annet søtt i ukedagene, så litt flink har jeg blitt. Jeg spiser krom tabletter hver dag, men det hjelper ingenting. Jeg har lyst på noe godt omtrent hele tiden, hver eneste dag. Under hvert eneste måltid sitter jeg og drømmer om noe søtt å spise etterpå. Kan jo få hodepine av mindre. Jeg har skrevet om trøstespising tidligere som du kan lese her og her.

 

Jeg har hatt sterkt hodepine siden lørdagen, og nå har den endelig slippet taket og den er nesten helt borte. En liten tur i fjæra sammen med kjærest og tvillingene gjorde så jeg senket skuldrene maksimalt og jeg klarte å slappe av. Neida, frisk luft kurerer fortsatt ikke psykiske lidelser, men frisk luft er heller ikke skadelig. Det er noe med lyden av bølger og den salte sjøluften som får meg til å roe helt ned, så lenge tvillingene ikke finner ut at de skal dytte eller kaste stener på hverandre. Idyllen kan fort komme bort, men denne gangen var det bare avslapping og kos. Vi fant også en kjempestor kongle som både jeg og kjærest ble veldig fasinert over. Jeg finner bestandig noen “skatter” i fjæra, men aldri har jeg funnet en så stor kongle.

 

Jeg trodde det var tang ved første øyekast, aldri sett så stor kongle før.

 

En kjempekongle

 

Jeg elsker å gå nede i fjæra og plukke skjell og fine steiner. Lete etter krabber under tangen og finne skatter sammen med ungene.

 

Lyden av bølger er så beroligende.
2 kommentarer
    1. Healing – du vet hvordan man instinktivt tar seg til stedet man får vondt hvis man ramler å slår seg? Det er en grunn til det.. legg håndflaten over der det gjør vondt og hold den der lenge. Eller besøke en Healer, ingenting og tape på det, men det kan gi gevinst 😜 håper uansett du finner noe som fungerer.

      1. Jeg har en nabo som har healet meg litt tidligere faktisk, så det har jeg troen på. Bruker mye varmepute, det hjelper også veldig godt, men ikke så mye som når naboen tok meg på nakken. Da fikk jeg gåsehud.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg